Prodej webinářů, konzultací a kurzů na webu: Jak na to?

V online světě se chce většina lidí díky webu nejen prezentovat, ale také prodávat své produkty a služby, jako jsou e-booky, kurzy, webináře, konzultace, apod. Sníte i vy o tom, že budete prodávat automaticky, že po objednávce systém sám vystaví fakturu a po jejím zaplacení zase odešle daný digitální produkt na příslušný e-mail? Pak stojíte před otázkou, jak to technicky vyřešit. Díky rozvoji technologií máte dnes hned několik možností, ze kterých si pro sebe můžete vybrat tu nejlepší.

Jaká jsou řešení prodeje produktů a služeb přes web?

  1. Prodejní formulář
  2. FAPI nebo SimpleShop – chytré prodejní formuláře
  3. WooCommerce – e-shop

1. Prodejní formulář

Klasický, jednoduchý prodejní formulář (většinou zdarma), vám bude stačit, pokud prodáváte jen jeden nebo jednotky produktů a nepotřebuje napojení na platební bránu. Vystačíte si pak pouze s pluginy, které nainstalujete do svého WordPressu např. Ninja forms. Počítejte však s tím, že pak většinou musíte zasílat faktury a dotáhnout prodejní proces ručně.

2. FAPI nebo SimpleShop – chytré prodejní formuláře

Obě společnosti nabízejí chytrý prodejní formulář, přes který můžete prodávat vše výše zmíněné pomocí automatizace a navíc přes jejich plugin také vytvoříte tzv. členskou sekci na webu. Tedy uzavřenou členskou sekci, kde můžete prodávat třeba váš online kurz.

Kdy zvolit který? Aneb rozdíly mezi SimpleShopem a FAPI

Cena

Hlavní rozdíl je v tom, že u SimpleShopu platíte poplatky dle skutečně prodaného množství. A to 5% z obratu, maximálně však 1 700 Kč.

U FAPI platíte paušálem, který je odstupňován dle počtu prodejů, následovně:

  • do 10 ks objednávek za měsíc 158 Kč,
  • do 100 ks objednávek za měsíc 575 Kč,
  • do 1 000 ks objednávek za měsíc je to 1 075 Kč.

Ceny jsou uvedeny bez DPH. Pokud si u FAPI koupíte nejnižší tarif a budete mít některý měsíc kampaň, kde se vám bude dařit a váš počet objednávek bude vyšší, věřte, že vám FAPI tento rozdíl dofakturuje.

Jak se tedy rozhodnout?

Existuje jednoduchá rovnice, pokud prodáváte více drobných produktů (např. e-booky) je lepší SimpleShop. Pokud prodáváte cenově vyšší produkty, kterých prodáte jen pár za měsíc je lepší FAPI. Ale tohle je opravdu jen orientační a vždy si to raději přepočítejte dle svého projektu.

Plugin na členské sekce

Obě společnosti nabízejí wordpressový plugin, díky kterému vytvoříte na webu členské sekce (uzavřené sekce na webu pro platící zákazníky). Oba pluginy pracují v kombinaci s Wordpressem velmi dobře, jsou user- friendly a pravidelně aktualizované.

SimpleShop měl tento plugin dříve než FAPI a řekla bych, že díky tomu mohl vychytat už i více věcí. Jeden z rozdílu u FAPI pluginu oproti SimpleShopu je ten, že neumí otevírat lekce postupně. Např. budete mít kurz a chtít, aby se 1. lekce otevřela v pondělí, 2. lekce další pondělí, apod. Tohle u něj nelze a musíte celý kurz otevřít najednou. Na rozdíl SimpleShop postupné otevírání lekcí umí.

Napojení

Oba systémy jdou propojit s většinou českých bank, na platební brány a samozřejmě na e-mailingové nástroje. Pokud prodáváte fyzické produkty má FAPI propojení se Zásilkovnou, což je taky super.

Podpora

Oba systémy jsou české a oba mají českou podporu. A musím říct, že obě podpory jsou skvělé a vždy 100% nápomocné.

Vyzkoušení zdarma

SimpleShop si můžete zkoušet neomezeně díky tomu, že platíte až za skutečné fyzické faktury. FAPI máte na 14 dní zdarma.

3. WooCommerce – e-shop

Tady se již bavíme o prodeji přes klasický e-shop, tak jak je znáte z nákupu na internetu. WooCommerce je propracovaný plugin pro WordPress, díky kterému můžete vytvořit a spravovat online obchod. Najdete tam stránku s produkty, košík, pokladnu, účet, apod. Můžete k němu také připojit fakturační systém, platební bránu nebo třeba Zásilkovnu.

WooCommerce původně vznikl pro prodej fyzických produktů, ale můžete přes něj samozřejmě prodávat i online produkty. Vždy je proto důležité zvážit dle konkrétního projektu, zda na webu potřebujete prodej přes e-shop (WooComerce), nebo si vystačíte s prodejem přes chytré prodejní formuláře.

Pokud nechcete volit e-shop na WordPressu, můžete zvolit tzv. „krabicové
e-shopové řešení“, např. Shoptet nebo si nechat e-shop naprogramovat na míru. To už je ale úplně jiná kapitola.

Líbí se vám náš článek? Už brzy napíšeme a zveřejníme další. Stačí, když nám necháte svůj e-mail a my vám dáme v rámci Synergických novinek vědět.

Také si můžete zdarma stáhnout 30+3 tipy pro vaši prvotřídní grafiku, texty i web. A pokud jste fanoušky sociálních sítí, najdete nás na Facebooku a na LinkedIn.

A na závěr máme pro vás horký tip: Chcete se během 2 hodin naučit, jak pracovat s grafikou na sociálních sítích?

Přihlaste se na středeční Synergický workshop s tématem Tvorba grafiky rychle a efektivně: Jak rychle, efektivně a bez stresu vytvářet grafiku díky vizuálnímu stylu.