Všechno, co potřebujete vědět o vizuálním stylu

Už jste to slyšeli asi tisíckrát: Mějte definovaný vizuální styl vaší značky! A víte vlastně proč? Jako ve všem v podnikání jde v první řadě o prodej. Protože cokoliv děláte ve svém podnikání vede k prodeji. Nepodnikáte jen proto, že nemáte nic lepšího na práci nebo vás baví exhibovat na sociálních sítích nebo si jen tak pro zábavu zkoušet, jestli ten web naklikáte. Podnikáte, abyste prodávali. A právě s prodejem vám existence vizuálního stylu může pomoci.

Vizuální styl vám zjednoduší podnikání

A víte jak vám může konkrétně pomoci?
Tady pevně věříme, že jde jen o opáčko:

  • Odliší vás od ostatních, co dělají podobnou práci jako vy. Budete lépe zapamatovatelní.
  • Podpoří váš obraz jako experta – díky konzistentnímu používání vizuálního stylu získáte na důvěryhodnosti a navážete s potenciálními i aktuálními klienty hlubší vztah.
  • Správně vytvořený vizuální styl komunikuje hodnoty vaší značky a oslovuje vaše ideální zákazníky.
  • V praktické rovině vám šetří čas, energii a v důsledku i peníze při tvorbě vašich grafických výstupů pro marketing a prodej.

Vizuální styl šetří nervy, čas i peníze

Ale pojďme se podívat, v čem dalším je vizuální styl tak úžasný a užitečný.

Čím přesně vám tedy vizuální styl ušetří čas, nervy a v důsledku i peníze?

  • Nebudete trávit nekonečně hodiny procházením šablon v Canvě, abyste vytvořili příspěvek na sociální sítě, už půjdete rovnou do návrhu, kde máte pěkně připravené brandové barvy a písma a několik šablon, které jen lehce upravíte podle aktuálního tématu.
  • Když si přeci jen vyberete nějakou pěknou šablonu v Canvě, tak ji jednoduše přebarvíte do brandových barev, změníte písma na brandová a grafika může do světa a pořád budete rozpoznatelní.
  • Časem se vám práce s vizuální stylem dostane pod kůži a všechno půjde rychle a lehce.
  • Když budete potřebovat vytvořit nějaký nový formát (např. kromě příspěvků na sociální sítě i pracovní listy, prezentaci, leták, vizitku) opět nebudete muset řešit vzhled, ale jen promyslíte obsah a strukturu a vše vyvedete v brandových barvách a brandovém písmu doplněné o váš jedinečný grafický prvek.

Vizuální styl pomáhá i ostatním

Existence vizuálního stylu a vytvoření brandboardu nepomáhá jen vám, ale i dalším, se kterými spolupracujete:

  1. Vaše virtuální asistentka nebude tápat při přípravě podkladů pro váš kurz nebo cokoliv jiného – vždy použije to, co je definované v brandboardu nebo případně v šabloně v Canvě.
  2. Váš webdesignér se bude moct soustředit na funkčnost a obsah webu, protože bude vycházet z toho, co je v brandboardu.
  3. Dokonce i váš copywriter může těžit z vašeho brandboradu, protože může tone of voice vaší značky sladit s jejími hodnotami a tím, kdo je ideální klient. Grafický prvek může dokonce být ústřední myšlenkou, z které budou texty vycházet.
  4. Taky vaše brandová fotografka může s vaším brandboardem pracovat a může tak lépe pochopit náladu, kterou chcete zachytit, najít správnou lokaci, kde bude fotografování probíhat.
  5. I vaše stylistka může z brandboardu těžit a tak pro vás vymyslí a připraví takové outfity, které podtrhnou vaši osobnost a komunikují i vaši značku.

A to vše samozřejmě platí i pokud jste si sami svým grafikem, virtuálním asistentem, webdesignerem, copywriterem, fotografem i stylistou.

Jak prakticky uchopit vizuální styl

Následující tipy jsou užitečné nejen pro ty z vás, kteří právě tvoří nebo se chystají tvořit vizuální styl, ale čas od času je dobré podrobit revizi i ten existující a zjistit, jestli stále ještě funguje tak, jak má.

1. Než se do samotného tvoření/revize vizuálního stylu pustíte, odpovězte si na následující otázky:

  • jaké je vaše motto,
  • jakou máte vizi,
  • jaké hodnoty má vaše podnikání,
  • kdo je váš ideální klient,
  • kdo podniká ve stejném oboru, nabízí podobné služby (abyste omylem nekopírovali něčí styl)
  • a jestli máte rádi typologie, určitě jukněte i na brandové archetypy.

Odpovědi na tyto otázky vám pomohou vytvořit si MOODBOARD. Koláž obrázků a fotografií, které zachytí vaše podnikání – jeho náladu, pocity, kdo je klient, co díky vám bude zažívat, jaká je vaše přidaná hodnota pro něj. Moodboard je skvělým podkladem pro další kroky.

2. Dalším krokem už bude samotný VÝBĚR BAREV.

Především na základě vašich hodnot a také definici vašeho srdcového klienta koukněte na psychologii, symboliku a význam barev, vyberte si:

  • dvě, maximálně tři „barevné“ barvy, které ladí právě s výše uvedeným (Hledejte různé odstíny vybrané barvy – světlejší, tmavší, tlumenější, odstíny, které nejsou čisté, např. hledáte modrou, ale zkuste kouknout na modrozelenou, šedomodrou, pastelovou modrou atd.)
  • a k nim minimálně dvě neutrální (šedé, béžové, hnědé odstíny) – jeden tmavý na texty a jeden velmi světlý například na pozadí webu. Tyto neutrální odstíny mají blízko k černé a bílé, ale tím, že jsou lehce „zabarvené“ a sladěné s těmi „barevnými“ barvami, tak působí přirozeněji a jemněji.

3. Další na řadě pak bude VÝBĚR PÍSEM.

I u nich vycházejte z hodnot a esence vašeho podnikání, z toho, kdo je vaším klientem a koho chcete oslovit. Vyberte maximálně dvě písma:

  • hlavní – výraznější, zajímavější, to které nese esenci vaší značky. Může být zdobené, může být patkové, tady stejně jako u barev koukněte na význam a psychologii fontů, co který druh komunikuje. Vyhněte se opravdu výrazným písmům s nevšedními písmenky, taková se velmi rychle omrzí jak vám, tak i klientům.
  • doplňkové – jednoduché, čisté, dobře čitelné písmo na texty. U tohoto písma pak využívejte různé řezy (tučné, kurzíva), abyste text udělali čtivější.

4. A je to tedy všechno nebo je potřeba víc?

Čím dál víc se se svými klienty ujišťuji, že to chce ještě něco navíc. A tím něčím je GRAFICKÝ PRVEK, je to něco, co vám pomůže ještě více odlišit váš brand a hlavně vám usnadní práci při tvorbě vašich grafických výstupů, dá vám víc možností a variability.

Grafickým prvkem může být jednoduchý geometrický tvar nebo jejich kombinace. Může to být symbol, který s vaším podnikáním souvisí, zajímavý vzor, který použijete na pozadí nebo jen přes část grafiky. Zajímavě vypadají i abstraktní tvary, různé tahy, čáry, linky. Také drobné ilustrace na míru a navíc v brandových barvách celý vizuál povýší.

Jestli je vizuální styl něco, co sami právě teď řešíte, můžeme jako SYNERGICA pomoci. Pokud jste ve fázi podnikání, kdy dává smysl vytvořit si vizuální styl sám, pak tu pro vás máme praktický a informacemi nadupaný workshop. Pokud cítíte, že nastal čas svěřit nejen vizuální styl, ale i psaní textů a tvorbu webu do rukou odborníků, pak nás neváhejte kontaktovat a sjednejte si s námi už teď úvodní schůzku.
Líbí se vám náš článek? Už brzy přineseme další. Stačí, když nám necháte svůj e-mail a my vám dáme v rámci Synergických novinek vědět, že se u nás něco děje. Také si můžete zdarma stáhnout 30+3 tipy pro vaši prvotřídní grafiku, texty i web. A pokud jste fanoušky sociálních sítí, najdete nás na LinkedIn.